wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Geklaut

Kategori: Fest, Jobb, Sextonde, Sport, Utflykt, Utgång

Gårdagens firmafest började splendid! Toppväder, toppstämning, toppoutfits (SWAGetti YOLOnese).Till och med jag som hatar bollsport tyckte Wunderwuzzler var riktigt maxat och var faktiskt besviken att vi inte tog oss vidare från grundomgången. Därefter vin (som en kollega tagit med från sin vingård som han driver lite sådär vid sidan av. Hur coolt?! Redan beställt några flaskor tills mamma och pappa kommer), priscermoni, mingel. Då jag sett till att Moritz stigit in i sin taxi till flygplatsen (Indonesien nästa) och samlat upp beställningar från produktionen (beska droppar och en stock snus).
 
 
Festen drog vidare, taxi in till stan och Weberknecht och Bravo Hits Party. Lika roligt som alltid, om inte roligare, i en timme eller så. Sen var det slut på det roliga. Min mobil borta. Konstigt tänker jag, varför tog de inte plånboken då de ändå var igång? Sa såklart till dörrvakten. Vi letade i typ fem minuter. Och under tiden vi letade försvann min plånbok också. Som tur var inga kort i den, bara mitt Solzialversicherungskarte (som är rätt lätt att spärra och beställa ett nytt) och €40. Dörrvakten gav mig en lapp med sin privata adress (?!) och bad mig komma förbi dagen efter, ifall han "skulle få in" någonting. Jag vill inte underställa någon något men en smula skumt är det hela. Han var nere och grävde i min väska. Och varför hem till honom och inte direkt till lokalen? Jag kommer inte titta förbi honom idag. Och inte kommer jag besöka Weberknecht mer på tag heller. Så I förmiddags blev det shopping. Ny telefon. Igen. Och för tredje gången iår genomfört nummertransfer. Tur att det är rätt smidigt. Och tur att jag har i princip allt, kontakter, nummer, bilder, musik, på back up.
 
Samt en svart handväska med dragkedja.
 

KOMMENTARER:

  • Emilie Habetzeder säger:
    2016-09-17 | 21:22:09
    Bloggadress: http://mittemellan.wordpress.com

    Nej va surt, vet ju exakt hur det är :( Och ja, väldigt skumt av dörrvakten, ibland undrar man ju.. Tur att kvällen var topp fram tills dess iaf! KRAM

  • Jessica säger:
    2016-09-19 | 06:49:56
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Men nej vad tråkigt att du blev av med både mobil och plånbok. Sjukt konstigt att han gav dig sin hemadress, låter bara skumt. Tur att du hade allt sparat, sånt kan ju vara väldigt segt annars!

  • Anna säger:
    2016-09-20 | 17:50:53
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Trist! Och skumt... Smart drag att inte ha med stora plånboken ut på stan!

Kommentera inlägget här: