wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Rax - First Impressions

Kategori: Impressions, Sport, Utflykt, Vandring, Wien, Österrike

Jag är död. Eller min Musculus gracilis a.k.a. Jungrau Muskel är det. Vår vandring uppe på Rax i Niederösterreich blev aningen mer utmanande än vad vi först planerat. Vi hade till och med vårt första mindre gräl - såklart handlade det om vilken väg vi skulle ta då vi gått vilse uppe i snöyran i urskogen. Övernattade gjorde vi i Gloggnizerhütte.
 
I sovkammaren var det åtta grader varmt så jag var glad att ha någon att dela sovsäck med. 
 Soluppgången från fönstret var dock magisk.
 Söndagens tur blev över åtta timmar, gränsfall kan jag säga. 
Då vi kom ner till dalen lade vi oss på en Wiese och lapade sol i någon halvtimme.
 Därefter gick vi den sista milen till tågstationen i Payerbach. Färfkost (förutom salami, Voralberger Käse, Baguette och choklad) unnade vi oss för den sista biten.
 

KOMMENTARER:

  • snie.blogg.se säger:
    2017-04-13 | 07:39:44
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    är ni o vandrar? åh jag pratade med Jim om det igår! att jag hade velat de! :)

Kommentera inlägget här: