wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Das Bestechungsgeld

Kategori: Humor, Jobb, Wort Des Tages

...betyder Mutor.
 
Med de orden kom chefen in till mig med ett leende på läpparna och denna gåva i handen. Snacka om överraskning/lättnad! På mötet innan hade jag presenterat ett (i hans ögon trodde jag) negativt resultat: omsättningen av hans bonusgrundande mål kommer kunna ske först under nästa år. Visst, jag hade goda argument och stöd från resten av projektteamet, hade dock ändå väntat mig mer motstånd och uppståndelse.
 
I och för sig ser han på lakrtis som gift, det har han sagt flertalet gånger. Hur ska jag tolka denna gest?
 

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2017-08-24 | 19:18:22
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Wow, vilket intryck du måste gjort! Och vilken cool burk!
    Sv: Håller helt med, allt annat än saltade popcorn är en styggelse. Än så länge är fenomenet sötade popcorn ovanligt i Sverige, här kan man vara rätt lugn:).

Kommentera inlägget här: