wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Mimoza

Kategori: Femte, Restaurant, Wien

Då jag var iväg på uppdrag i söndags efter frukosten med Emilie passerade jag av en slump Mimoza på Siebenbrunnenplatz i Wiens Femte Bezirk. Intill själva restauranten fanns en liten take-away del där jag såg en Dürüm som såg ruskigt god ut. Därför valde jag och Tysken framåt kvällen att avsluta helgen med take-away Dürüm! Priset på den? €3 (... ja, jag vet att köttet förmodligen inte är särksilt ekologiskt för detta pris, men innan moralpaniken bryter ut: jag valde en vegetarisk version). 
 
Är rädd att det kommer bli fler besök hit framöver.
 

KOMMENTARER:

  • moa gustafsson säger:
    2017-03-16 | 07:39:36
    Bloggadress: http://moagustafson.blogg.se/

    Åh vad gott!! När jag bodde i Österrike betalade vi också 3 euro för en durum, såå billigt! Men ja man kan ju undra vad det är för kött i det när den är så billig 😅

Kommentera inlägget här: