wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Gelateria La Romana Wien

Kategori: Glass, Sjunde, Wien

I vanliga fall är jag rätt skeptiskt gentemot franchising koncept. Men jag är väl inte sämre än att jag kan ändra åsikt? Le Burger  är ju fina grejer, nu har jag hittat ännu ett "undantag": Eisdiele Romana i Wiens Sjunde Bezirk. Här möttes jag och Daniela upp efter jobbet i onsdags för glass. Glassen var verkligen g.u.d.o.m.l.i.g.t. god. Lite svårt att förstå vad sorterna innebar då allting stod på italienska, detta gjorde dock inte mycket eftersom personalen bakom kassan glatt delade ut smakprover av alla sorter man pekade (och även de man inte pekade) på.
 
Förutom glass säljs här även kaffe, bakverk och annat sött.
Crêpes och mer "matiga" alternativ finns också att tillgå.
Jag blev riktigt positivt överraskad!
Kommer garanterat gå hit igen!

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2017-05-13 | 10:34:01
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Vilket fantastiskt koncept! Vi behöver mer sånt här i Sverige!

Kommentera inlägget här: