wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Weihnachtsfeier 2015

Kategori: Fest, Jobb

I år har jag varit på mitt livs första julfest! Jag har ju bara jobbat under somrarna innan, och då hör ju julfester inte direkt till vanligheterna. Jag hade laddat upp i veckor, köpt en ny klänning, gått in skorna, tränat på att locka håret, allt var tajmat och klart in i minsta detalj. Så dan före dan, egentligen kvällen innan, ja då bestämmer sig mitt munsår för att nu är en bra tid att slå ut i full blom. Bittert - så in i hel*ete. Samma morgon som julfesten gjorde jag dessutom en praktvurpa med cyklen, så mitt vänstra knä svullnade upp till cirka dubbel tjocklek. Förutsättningarna var således kanske inte de bästa. 
 
Håret blev inte heller som tänkt, så det fick bli en uppsättning i halvpanik sen.
 
Menmen, bara att göra det bästa av situationen tänkte jag. Ibland är det kanske bra att gå in med halvtaskiga förväntningar, det slutade med en magisk natt med dans ända in på småtimmarna. Jag lyckades bland annat planka in förbi en enorm kö samt koordinera ihop två större grupper som av någon anledning lyckats hamna på två olika klubbar (genom att kidnappa den ena gruppens ledare). Strax innan nio var jag hemma. Samtidigt som morgontidningen, som Krunegård skulle sagt.
 
De tre musketörerna.
 

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2015-12-12 | 16:25:12
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Visst är det de kvällarna som ofta blir magiska, de som egentligen inte har de rätta förutsättningarna!? Härligt med en riktigt lyckad julfest😊!

  • Jessica säger:
    2015-12-12 | 22:57:42
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Åh vad roligt med julfest och din första också, förstår att du hade höga förväntningar och var peppad. Tråkigt med munsår och skadat knä, men du verkade ju ha kul ändå! :) Och håret såg fint ut av det lilla man ser på bilden!

  • snie.blogg.se säger:
    2015-12-13 | 17:07:31
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    Ibland blir d einte som man tänkt sig, snygging ändå!

Kommentera inlägget här: