wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Monday Rush

Kategori: Café, Choklad, Jobb, Sjätte

Nu har vi äntligen fått ut våra scheman. Jag var faktiskt lite brydd, mig har de skickat sex veckor till R&D i Heildelberg. Jag har läst en handfull labbkurser och klarar med nöd och näppe av att pipettera och skriva ett labbprotokoll. Moritz har dokorerat, har en flickvän i Heildelberg och kan inte föreställa sig något skojigare än att åka dit. Vilket han också framhävt gentemot högre instanser. Efter att jag växlat track vill jag av förklarliga skäl inte börja strula igen, men bondförnuftet säger att de tagit ett aningen märkligt beslut. För att snacka lite off air möttes vi i måndags efter jobbet upp på Phil.
 
Över en varm choklad för min del, kaffe, för hans, blev det en timmes strategisnack.
 
Kommentera inlägget här: