wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Svenska Kyrkans Julbasar

Kategori: Event, Kulturkrock

Idag var så dagen kommen, Basar! Hjälp så mycket folk det kom. Jag känner ju inte så många svenskar i Wien, men lyckades ändå stöta ihop med två bekanta ansikten från SWEA och - tro det eller ej - en bloggläsare (surrealistisk känsla much). Det bjöds på glögg, pepparkakor, lussebullar, kanelbullar, västerbottensost, Bregott (extrasaltat såklart), luciatåg och allmänt glad stämning. Det är roligt att gå in i den där svenska bubblan en timme eller två men sen är det rätt skönt att gå ur den igen. Tänk vilken tur jag har med en fot i varje kultur, då kan jag plocka russinen ur båda kakorna (... ett talesätt som för övrigt inte passar in på mig, jag gillar inte då russin hamnar i bakverk). 
 
Jag och mitt smörgåsteam producerade i runda slängar 1200 mackor.
Då är det Okej tycker jag med en liten fikarast.
Chokladbollar är sowieso ett måste, jul, sommar, höst eller vinter. Glögg och pepparkakor blev det också. För stämningens skull.
För underhållningen stod Lucia och hennes tärnor/gossar. 
 
 

KOMMENTARER:

  • snie.blogg.se säger:
    2015-11-30 | 09:28:27
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    Så trevligt ändå! =)

  • Jessica säger:
    2015-11-30 | 20:58:23
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Men vad mysigt! Förstår att det kändes trevligt att träffa andra svenskar, det minns jag att jag uppskattade mycket när jag själv bodde utomlands. Men som alltid, är lagom bäst :) Men russin, hur kan du inte gilla det hehe.

  • Anna säger:
    2015-12-02 | 08:09:08
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Där fick du liksom allt på ett bräde! Visst är det fascinerande ändå hur vissa saker försvenskas när man befinner sig utomlands?! Och hur patriotiska många blir (och gråter när de ser en Volvo)!

    Svar: Verkligen! Jag är ju inte mycket bättre själv, värst är jag då det kommer till musik: det kommer en svensk låt på radion "OOOh, did you know that XYZ is from Sweeeeeden?!" ; men jag försöker bromsa mig.
    Anna Elina

Kommentera inlägget här: