wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Burger de Ville

Kategori: Hamburgetest, Restaurant, Sjunde, Smarr

Nu var det allt ett tag sedan jag var i burgarsvängen. Därför valde jag och fransmannen att (i vanlig ordning kan jag nästan skriva numera) i måndags vid vår AW ses över en burgare. Ursprungsplanen var Smokey´s, vars icke-rökar-avdelning dessvärre var fullbokad. Kanske tur i oturen, för då kom jag på att 25hours hotels burgarrestaurant Burger de Ville i Wiens Sjunde Bezirk ju bara har öppet under sommarhalvåret. Hög tid för ett besök med andra ord! Om burgaren tyckte jag: 
 
Pris: €5,10 för en vanlig hamburgare.  
  • Bröd: 5/5 - Precis så som ett bröd ska vara. Gott, saftigt, lagom stort och knaperstekt på insidan. 
  • Kött: 3/5 - I mitt tycke något för tjock biff och något för mesigt kryddad. 
  • Tillbehör: 5/5 - Fräsch är kanske fel ord att använda för en hamburgare, men tillbehören kändes fräscha. Sallad, gurka, tomat, dressing (smakade som såndär "Amerikansk Dressing" som finns på tub hemma ungefär) 
  • Utseende: 4/5 - Nog tycker jag den var fin allt. 
  • Atmosfär: 4/5 - Lugn, avslappnad och behaglig. Nu var vi där väldigt sent på säsongen och mitt i veckan. Kan tänka mig att stämningen blir mer maxad en kväll mitt i sommaren.
  • Service: 5/5 - Alltså för att vara Wien var servicen verkligen spitze. Nu var det ju inte så många gäster där samtidigt så hur servicen är under stress kan jag inte säga. 
Totalt: 26/30 - Riktigt bra, trevligt och prisvärt ställe. Får bli fler besök hit då säsongen drar igång igen nästa år.
 
Såhär såg han ut, burgaren.
Såhär såg han ut, fransmannen.
Såhär såg han ut, foodtrucken.
Såhär såg han ut, menyn.
Såhär såg han ut, "lokalen". 

KOMMENTARER:

  • snie.blogg.se säger:
    2015-09-24 | 08:37:59
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    Va mysigt ställe =) O en burgare är väl aldrig fel! Trots jag inte kan käka det överallt, så ser de gott ut ;)
    Vem är fransmannen?

    Svar: Det var jättemysigt. Det är samma fransman som det alltid varit =)
    Anna Elina

  • N säger:
    2015-09-24 | 14:58:27
    Bloggadress: http://nouw.com/nathaliemaria

    Gott!!

  • Jessica säger:
    2015-09-24 | 22:12:03
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Älskar dessa burgarinlägg, där du utförligt beskriver vad du tycker om hamburgarna! Men ni satt alltså ute, hur varmt har ni det egentligen?

    Svar: Japp, vi satt ute. I måndags hade vi knappa 20 grader, men nu till helgen ska det kylas av och väntas bli 15:isch. Man brukar ju säga att Sverige är ett avlångt land. På samma sätt kan man säga att Österrike är ett bergigt land; igår snöade det t.ex. på så pass "låg" höjd som 1400m (Kebnekaise är 2000m).
    Anna Elina

  • Anna säger:
    2015-09-25 | 17:21:17
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Tycker allt ser trevligt ut, från sällskapet till miljön:)!

Kommentera inlägget här: