wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Sommar i P1 - Maher Zain

Kategori: Sommar & Vinter i P1

Innan programmet hade jag - mitt musikintresse till trots - ingen den blekaste aning om vem denna snubbe var. Maher vår väl sägas tillhöras den icke alls så lilla skaran av svenska musiker som är mer kända utomlands (Dr. Alban, September, Roxette för att nämna några). Tycker Maher har ett intressant upplägg på sitt program och han hoppar fram och tillbaka i tiden - Libanon, skolan, musikkarriären, barndomen - utan att det för den sakens skull blir rörigt. Intressant att höra om hur avgörande personer han mött vait för honom - hans kontaktperson Thomas, Rodrigo, RedOne. Och så reflekterar han kring islam, ett ämne som väl knappast kan ligga mer rätt i tiden?
 
Kuriosa: Voice-twin nummer två för säsongen, Edward Blom och Germund Stenhag, låt mig presentera Maher Zain och Özz Nûjen! 
 
Producent: Stefan Sundberg
 
Lärdom jag tar med mig på temat...plugghästar: "En sak jag tänkt på nu i vuxen ålder är att alla plugghästar som jag såg ned på då, ja, det är ju de som kommit någon vart idag. Så kämpa på plugghästar!"
 
Betyg: 7/10
Kommentera inlägget här: