wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Vollpension

Kategori: Café, Fjärde, Wien

Förra försöket misslyckades alltså på grund av vattenskada. I söndags gick det bättre då jag och Lisa möttes upp på det rara och mysiga Vollpension i Wiens Fjärde Bezrik för en fika. Och vilken fika! Hit kommer jag garanterat att återvända. Det är femton panter-tanter som står för bakverken; ett genialt koncept:
 
One of the goals of the business is to offer seniors an outlet with new perspectives and meaningful employment and to facilitate communication between generations ( Källa HÄR)
Således bjuds verkligen på äkta hembakat här, precis som hemma hos mormor eller farmor.
 Vi hade en heel del att prata igenom efter som vi inte setts på bokstavligen talat år och dagar. Så det fick bli två kakor: en Topfencreme som var min bara min.
 Och sedan till efterrätt en bit Yogurttårta som jag och Lisa delade på. 
 

KOMMENTARER:

  • snie.blogg.se säger:
    2016-07-22 | 09:37:55
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    Lyxfika :D

  • Anna säger:
    2016-07-22 | 16:51:50
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Härligt!!! Vad har ni för temperatur? Småland bjuder på fantastiskt varmt väder för tillfället!

    Svar: Hett här också, i skrivandets stund 30,3 grader utanför mitt fönster!
    Välkommen!

Kommentera inlägget här: