wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Prag Dag Två

Kategori: Jobb, Resor

Efter två timmars sömn var jag oförtjänt pigg. Efter en rejäl och rejält god frukost rullade bussen mot Budweis, en fin stad även om jag nog faller lite utanför målgruppen: staden - som grundades 1265 - är främst bekant för sina ölbryggerier. Här bjöds det således såklart på... ölprovning. Jag smakade, det gjorde jag, men inte mer än så. Efter den guidade turen genom bryggeriet (jag föredrar chokladfabriker!) var det dags för en klassiker: gulasch. Med öl. Det böhmiska köket är inte riktigt min grej alltså. Innan avresa mot Wien hann jag och Moritz (efter att ha smitit iväg från den guidade turen) med någon timmes häng vid floden Moldau i gassande solsken. Vid 21-snåret parkerade bussen och ett glatt men aningens trött gäng skildes åt. 
 
Tänk er att jobba där vid skrivbordet under klockan i 45 graders hetta. Undrar vad LO skulle säga om det?
 

KOMMENTARER:

  • Jessica säger:
    2016-05-24 | 22:56:40
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Vad kul med Prag! Har aldrig varit där men har hört att det ska vara billig öl där. Men fy jobba i 45 grader låter inte som en optimal arbetsplats precis.

Kommentera inlägget här: