wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Royal Republic

Kategori: Fest, Konserter

Egentligen hade jag inte tänkt fira min födelsedag så speciellt iår. Men så dök Dani upp. Han kommer fira sin 30-årsdag stort den 14.e oktober, hyrd lokal, tema osv. osv. Det är ju bara några dagar efter min egen födelsedag. Bjud in lite folk du också menade han. Sagt och gjort, den 14:e firar jag med lite perifert. Sjukt nöjd med presenterna jag köpt (alltså till honom, inte till mig): ett par enhörningstofflor (Dani älskar enhörningar) och en styck biljett till Royal Republics konsert några dagar efter festen (Royal Republic som ju var en av höjdpunkterna på Rock in Vienna i somras). Lite väl påkostat kan tycka, men tofflorna var inte dyra (dessutom osäker på om de passar? Lite känsligt det där med att fråga om skostorlek) och konserten behövde jag sällskap till eftersom Anarkisten ju inte kommer på frågan längre. Dessutom, man fyller bara 30 en gång!
 
WinWin?

KOMMENTARER:

  • moa gustafsson säger:
    2016-10-01 | 09:12:39
    Bloggadress: http://moagustafson.blogg.se/

    Om man ska besöka Wien i en dag, Vilka tre (viktigaste) ställer/grejer måste man besöka då? ☺️

    Svar: Men shit vilken svår fråga, det beror ju helt på vad man är ute efter. Naschmarkt tycker jag faktiskt är ett besök värt, även om det är aningen turistigt. En promenad i innerstan (Kärntnerstrasse/Stephansdom) är också nästan ett måste. Parken Schönbrunn är också rätt mäktig, i alla fall om vädret tillåter. Lägg till en fika på något av Wiens alla Kaffehäuser så har du hunnit med en hel del =)
    Välkommen!

Kommentera inlägget här: