wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

ChinaBar

Kategori: Restaurant, Sjunde, Wien

Kommande vecka går jag in i nästa skiftblock, vilket innebär tolv timmars arbetsdag eller natt, vardag som helg, je nach dem, under sex veckors tid. Snacka om att jag utnyttjat min sista vecka ”i frihet” maximalt:

Och så i torsdags var det dags för ännu en härlig AW. Lokalen, Chinabar i Wiens Sjunde Bezirk, har jag fått förbi mer än en gång och tänkt att hmm, det stället borde jag testa. Som tur var hade fina Emilie samma känsla som jag. Lokalen är rätt liten (bjuder dock sommartid en stor uteservering), dessvärre aningen inrökt och - som namnet mynnar om - serveras kinesisk mat. Prisnivån ligger något över genomsnittet med huvudrätter för runt €15.

 
Jag slog till på en budgetvariant* i form av en kyckling-nudelsoppa. Extra stark=Extra god.
 *Fick bli ett stopp till hos kinesen på hörnet sen på hemvägen. Fried RIce med wokgrönsaker för €3,40.

KOMMENTARER:

  • Jessica säger:
    2016-02-06 | 13:33:20
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Men va 12 timmar, det låter ju helt galet och under sex veckor dessutom. Du får se till att vila mycket när du inte jobbar! Förstår att du vill passa på och göra saker nu innan detta startar. Kul att du går till så många olika restauranger och äter, det sätter verkligen guldkant på tillvaron!

Kommentera inlägget här: