wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

I Survived

Kategori: Sport

Faktiskt. Egentligen var man tvungen att köra minst 25 km/h, jag snittade enligt tidsmätningen 23,86. Några kilometer låg jag till och med jämsides med bilen som motsvarar Vasaloppets "snöre", så det var på håret. Men jag tog mig i mål! Lärdom inför nästa år är att hitta någon likasinnad så man kan turas om att dra / ligga i vindskugga. Att cykla så långt själv i motvind utan draghjälp är inget jag kan rekomendera.
 
Nu ska Scott och jag - likt jag och Folke - gå skilda vägar. Jag har ju numera min nya cruiser =)
 

KOMMENTARER:

  • Jessica säger:
    2016-05-15 | 22:48:36
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se/

    Bra jobbat, då höll du en väldigt bra hastighet. Nu har jag inte alls så bra koll på vad normalhastigheten är gällande cykling, men om man var tvungen att köra 25 km/h och du låg strax under måste du varit väldigt duktig! :)

  • Anna säger:
    2016-05-16 | 11:26:56
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Extra duktigt jobbat! Bra tanke med draghjälp nästa race och grattis till nya snabbt kompisen:)!
    Sv: Ja, vi kan nog inte förvänta oss att varken äldre böcker eller äldre dikter ska spegla nutiden och våra värderingar - var går gränsen?

Kommentera inlägget här: